Hoe Happy Rent 30% meer omzet en structureel efficienter werd met Rentpro
In dit blogartikel delen we de review en business case van Guido Noteborn, eigenaar van Happy Rent BV. Hij vertelt in zijn eigen woorden welke concrete resultaten hij behaalde sinds de overstap naar Rentpro.
Door samen met Rentpro te focussen op belangrijke onderdelen van SEO scoren we organisch hoog in Google, zelfs zonder te adverteren steeg onze omzet met 30%! Rentpro zorgde voor de technische optimalisaties en is nauw betrokken bij de nieuwste ontwikkelingen (van technische ontwikkelingen op IT gebied tot psychologische onderdelen m.b.t. marketing) om de vindbaarheid en conversie te verhogen. Waar wij zelf konden focussen op betere content en sterke partners zorgde dit samen voor een krachtige en betere aanwezigheid in zoekmachines.
Rentpro bespaart ons 1 FTE!
Waar we vroeger gemiddeld 20 E-Mail op- en neer stuurden naar een klant voordat een boeking helemaal rond was, bestellen klanten nu direct online en hoeven we niet 20 keer op- en neer te mailen om te vragen naar beschikbaarheid op een datum, tel. nr, tijdstip, afleveradres, contactpersoon, etc. Veel klanten bestellen rechtstreeks op onze website wat een hoop administratieve rompslomp en kosten bespaart.
Dankzij Rentpro geen ontevreden klanten meer!
Wat is het meest vervelende om te horen als je weken geleden een springkussen voor je bruiloft of verjaardag van je kind hebt gereserveerd? Dat de verhuurder de dag van te voren aankomt met de mededeling “sorry maar ik heb hem dubbel verhuurd, ik heb het springkussen toch niet beschikbaar”. In alle hectiek van het runnen van je business maken we als mens altijd wel eens een fout en zie je al snel in je excelbestand die ene bestelling over het hoofd wat kan leiden tot boze klanten die toch echt dat Unicorn springkussen aan hun dochter beloofd hadden. Wij worden meerdere keren per jaar gebeld door klanten die elders gehuurd hebben en last minute nog met spoed op zoek zijn naar een oplossing. Dankzij het waterdichte boekingssysteem van Rentpro komt dit bij ons gelukkig nooit voor!
De gemiddelde orderwaarde is meer dan verdubbeld!
Bestelden klanten in 2018 en 2019 gemiddeld per bestelling voor ca. € 200, ligt de gemiddelde omzet per order vanaf 2023 rond de € 480 per bestelling. Door Rentpro te gebruiken hebben we veel meer inzicht in data die we kunnen inzetten om ons productaanbod te optimaliseren. In het Rentpro-dashboard zien we waar websitebezoekers op zoeken in onze webshop, waardoor we kunnen investeren in producten waar daadwerkelijk vraag naar is.
Door te werken met de in Rentpro geïntegreerde betaalterminal worden ook de betalingen nu veel efficiënter en sneller afgehandeld.
Wat kun jij hieruit halen?
Focus op SEO en conversieoptimalisatie kan leiden tot flinke omzetstijging, zelfs zonder advertentiebudget.
Door een geautomatiseerde boekingsflow zet je personeel vrij voor waardevol werk en bespaar je op loonkosten.
Realtime voorraadbeheer voorkomt dubbele verhuur en houdt je klanten tevreden.
Met inzicht in klantgedrag en populaire producten kun je je assortiment en cross-sells gericht optimaliseren.
Wil jij net als Happy Rent BV groeien zonder extra marketingkosten, je processen stroomlijnen en je omzet- en margedoelen behalen?
Bel ons directOf neem contact op.

Meer omzet op je verhuurwebsite.
Ontvang gratis het e-book
"17 missers die het succes van je verhuurwebsite in de weg
staan".
Plus: elke maand handige tips voor je verhuurwebsite per mail.