sluiten Sluit deze melding

Vergroot het succes van je website!


Schrijf je in op onze
nieuwsbrief en ontvang
gratis het e-book "17 missers
die het succes van je verhuur website in de weg staan.
".

referenties | blog | over ons | contact    

Online verhuursoftware

Met de Rentpro verhuursoftware houd je je volledige verhuurbedrijf draaiende. Van planning en voorraad tot pakbonnen, klanten, offertes en facturen.

Het pakket draait in de cloud en is dus vanaf elke plek (ook mobiel) te gebruiken. Daarnaast is de beveiliging goed voor elkaar en worden er automatisch backups gemaakt.

Sinds 1999 biedt Rentpro verhuur webwinkels. Daar zijn we mee gestart. Over de jaren voegden we telkens extra (beheer) mogelijkheden toe die de webshop versterkten.

Webwinkel, back-office, verhuursoftware en app in één

Op een gegeven moment wees een klant ons er op dat hij het handig vond dat we de verhuursoftware en webwinkel in één pakket hadden opgezet. Vanaf dat moment realiseerden we ons eigenlijk pas dat we verhuursoftware hadden toegevoegd.

Achteraf kunnen we zeggen dat het voordeel van deze aanpak is dat de verhuursoftware echt is afgestemd op klanten en dat deze naadloos aansluit op de webshop.

Weer later hebben we hier de Rentpro beheer iOS en Android app aan toegevoegd.

Je werkt met één pakket, één database en één leverancier (Rentpro) en dus één aanspreekpunt.



Rentpro Framework

Voordelen

In onze ogen is de webshop een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering. Om die reden hoort het online verkoopkanaal (de webshop) en de verhuursoftware in één pakket, met één database, beschikbaar te zijn. Je wilt niet werken met twee afzonderlijke pakketten die met complexe koppelingen aan elkaar worden geknoopt. Rentpro biedt in dat opzicht een 1 + 1 = 3 oplossing.

Het grote voordeel is dat alles op elkaar afgestemd is. Wanneer je bijvoorbeeld een balie order in de verhuursoftware plaatst, wordt deze bestelling in dezelfde database geplaatst waar de webshop ook gebruik van maakt. De beschikbaarheid op de webshop is dus per direct (realtime) aangepast. Er is dus geen complexe koppeling nodig en je kunt geen dubbele boekingen krijgen. Dit bespaart tijd en voorkomt fouten.

Wanneer een klant op de webshop een bestelling plaatst en daar een opmerking aan toevoegt (bijvoorbeeld: "Bel mij een uur van tevoren, en loop even achterom.", komt dat automatisch op de pakbon te staan.

Een ander voorbeeld zie je bij Rentpro beheer app. Wanneer een nieuwe bestelling geplaatst is, krijg je direct een pushbericht op je smartphone. Je kunt dan zelf even gemakkelijk de order bekijken.

Dezelfde app kun je ook gebruiken bij het afleveren van je bestelling om de klant digitaal op je smartphone een handtekening voor ontvangst te laten plaatsen. Deze handtekening staat vervolgens ook weer direct in je verhuursoftware bij de order. Inclusief datum en tijd, eventuele opmerking en naam van de chauffeur (die ingelogd was op de app).

Je bestaande klanten geef je een inlog van de webshop. Hiermee kun je per klant instellen dat ze recht hebben op korting (per product, productcategorie of hele assortiment), dat ze geen borg hoeven te betalen en dat ze mogen bestellen op factuur. Hiermee kun je het zo instellen dat nieuwe klanten verplicht met iDEAL moeten afrekenen, terwijl (bepaalde) bestaande klanten alsnog op factuur mogen bestellen.

Ontvang je voor een project toch een offerte aanvraag, dan kun je deze via de verhuursoftware opstellen. De offerte module helpt je met inzicht in beschikbaarheid, borg en transportkosten per kilometer. Je kunt zelf alles overrulen. Het systeem beperkt je niet. Voeg optioneel inhuurproducten toe, verzekeringen en/of combinatie sets.

Je stuurt je prospect een offerte PDF vanuit het systeem, waarin een bestellink is verwerkt. Met deze link komt de prospect op de webshop en kan hij direct bestellen.

Nadat een klant een webshop bestelling geplaatst heeft (of offerte via de bestellink bevestigd), zijn de producten automatisch in de planning opgenomen, wordt de PDF factuur al per mail aan de klant verstuurd en is het magazijnoverzicht voor die dag en de pakbon voor de order al klaargezet. Dit scheelt je een hoop administratieve rompslomp.


 

De nummers 1 (webshop) t/m 4 (app) horen bij bovenstaand schema.

1. Verhuur Webshop

De webshop is geoptimaliseerd voor verhuur bestellingen en geschikt voor gebruik op desktops, laptops, tablets en smartphones. Hier komen je bezoekers en klanten. Op de webshop verleiden we je bezoekers om deze aan te zetten tot het plaatsen van een bestelling. Meer informatie over de verhuur webshop.

Voordelen

    • Meer bezoekers
      • door Google optimalisaties
    • Meer omzet
      • door meer bezoekers, een hogere conversie per bezoeker, een hogere gemiddelde omzet per bestelling (up-sell en cross-sell)
    • Minder administratieve rompslomp
      • je klant en de webshop nemen veel werk uit handen
    • Minder fouten
      • door geautomatiseerde processen
    • Meer herhaalbestellingen
      • door mail module
    • Betere cash-flow
      • door iDEAL betalingen

2. Back-office voor webwinkel

De back-office voor de webwinkel maakt het je gemakkelijk om de webwinkel te beheren. Er zijn beheermogelijkheden voor onder andere:

      • Dashboard met management statistieken
      • Producten
        • Productsets
        • Verhuur termijnstaffels (prijzen)
        • Productfoto's
        • Borg per product
      • Transportkosten per kilometer inregelen
      • Klanten
      • Orders inzien en afhandelen
      • iDEAL betalingen verwerken
      • Website pagina's aanmaken en bewerken
      • Productreviews afhandelen
      • Inregelen vormgeving webshop elementen
      • Nieuws


Order agenda
Voorbeeld dashboard beheeromgeving

3. Verhuursoftware in back-office

De geïntegreerde verhuursoftware in de back-office is ingericht om de processen van een verhuurbedrijf zoveel mogelijk te stroomlijnen. Op die manier kun je efficiënt werken en zorgt het systeem er voor dat je op het juiste moment de juiste gegevens aan je prospect of klant kunt sturen.

Vraag naar de demo om te zien hoe gebruikersvriendelijk het systeem werkt.

      • Productvoorraad
      • Productplanning (afgestemd op verhuur / inhuur bij derden)
      • Order planning
      • Weekplanning
      • Order workflow management
      • Management statistieken 
        • Marketing en sales
        • producten
        • website
        • bedrijfsprocessen
      • Offertes samenstellen
        • Inclusief opvolg systeem
        • Inclusief offerte naar order (via winkelwagen)
        • Inclusief online betaling met iDEAL (indien gewenst)
      • Pakbonnen (PDF) per order uitprinten
      • Magazijnoverzicht (PDF) voor orders op één of meerdere dagen
      • Facturen (PDF) printen of geautomatiseerd per mail verzenden
      • Geautomatiseerd emailsysteem

Product agenda

Voorbeeld product agenda in back-office



Order agenda

Voorbeeld order agenda in back-office
(door te klikken op een order / balk zie je extra order informatie)



4. iOS / Android app voor beheerder

Er is zowel voor Apple iOS als voor Android een Rentpro app beschikbaar. Deze is bedoeld voor beheerders van een Rentpro webwinkel.

De app is gratis te downloaden in de Apple app store en de Google play store.
De volgende functies zijn beschikbaar.

      • Ontvang push bericht per bestelling
      • Basis dashboard statistieken
      • Orders inzien
      • Klanten inzien
      • Producten inzien
      • Beschikbaarheid producten
      • Klant handtekening voor ontvangst laten plaatsen
        (en direct inzichtelijk in je back-office bij de order)
Voorbeeld Rentpro iPhone iOS app

Referentie Rentpro iOS app
Review uit Apple app store