sluiten Sluit deze melding

Vergroot het succes van je website!


Schrijf je in op onze
nieuwsbrief en ontvang
gratis het e-book "17 missers
die het succes van je verhuur website in de weg staan.
".

referenties | blog | over ons | contact    

Online verhuursoftware

In tegenstelling tot andere aanbieders van verhuursoftware is het uitgangspunt bij Rentpro de webwinkel.

Rentpro is tijdens de ontwikkeling gestart met het opzetten van de webwinkel, welke zich richt op de eindgebruiker. Dus op de klanten van verhuurbedrijven. Dat is ook waar Rentpro, met haar moedermaatschappij Directshop (high-end maatwerk webwinkels) sinds 1999 ervaring mee heeft opgedaan. 

Door deze andere focus zijn de processen veel beter afgestemd op de klantprocessen en is de webwinkel daadwerkelijk afgestemd op de eindgebruiker, wat je meer omzet oplevert. Dit in tegenstelling tot een verhuursoftware pakket waarbij achteraf een webwinkel wordt toegevoegd.

Webwinkel, back-office en verhuursoftware in één pakket

Door de geïntegreerde oplossing van zowel webwinkel, back-office en verhuursoftware hoef je niet met verschillende pakketten te werken of zijn er complexe integraties nodig. Dit bespaart tijd,  voorkomt fouten en werkt veel prettiger.

De Rentpro beheer app vult het geheel mooi aan.

 


Rentpro Framework

1. Webshop

De webshop is geoptimaliseerd voor desktops, laptops, tablets en smartphones. Hier komen je bezoekers en klanten. Op de webshop verleiden we je bezoekers om deze aan te zetten tot het plaatsen van een bestelling.

2. Back-office voor webwinkel

De back-office voor de webwinkel maakt het je gemakkelijk om de webwinkel te beheren. Er zijn beheermogelijkheden voor onder andere:

  • Dashboard met management statistieken
  • Producten
    • Productsets
    • Verhuur termijnstaffels (prijzen)
    • Productfoto's
    • Borg per product
  • Transportkosten per kilometer inregelen
  • Klanten
  • Orders inzien en afhandelen
  • iDEAL betalingen verwerken
  • Website pagina's aanmaken en bewerken
  • Productreviews afhandelen
  • Inregelen vormgeving webshop elementen
  • Nieuws


Order agenda
Voorbeeld dashboard beheeromgeving

3. Verhuursoftware in back-office

De geïntegreerde verhuursoftware in de back-office is ingericht om de processen van een verhuurbedrijf zoveel mogelijk te stroomlijnen. Op die manier kun je efficiënt werken en zorgt het systeem er voor dat je op het juiste moment de juiste gegevens aan je prospect of klant kunt sturen.

Vraag naar de demo om te zien hoe gebruikersvriendelijk het systeem werkt.

  • Productvoorraad
  • Productplanning (afgestemd op verhuur / inhuur bij derden)
  • Order planning
  • Weekplanning
  • Order workflow management
  • Management statistieken 
    • Marketing en sales
    • producten
    • website
    • bedrijfsprocessen
  • Offertes samenstellen
    • Inclusief opvolg systeem
    • Inclusief offerte naar order (via winkelwagen)
    • Inclusief online betaling met iDEAL (indien gewenst)
  • Pakbonnen (PDF) per order uitprinten
  • Magazijnoverzicht (PDF) voor orders op één of meerdere dagen
  • Facturen (PDF) printen of geautomatiseerd per mail verzenden
  • Geautomatiseerd emailsysteem

Product agenda

Voorbeeld product agenda in back-office



Order agenda

Voorbeeld order agenda in back-office
(door te klikken op een order / balk zie je extra order informatie)



4. iOS / Android app voor beheerder

Er is zowel voor Apple iOS als voor Android een Rentpro app beschikbaar. Deze is bedoeld voor beheerders van een Rentpro webwinkel.

De app is gratis te downloaden in de Apple app store en de Google play store.
De volgende functies zijn beschikbaar.

  • Ontvang push bericht per bestelling
  • Basis dashboard statistieken
  • Orders inzien
  • Klanten inzien
  • Producten inzien
  • Beschikbaarheid producten
  • Klant handtekening voor ontvangst laten plaatsen
    (en direct inzichtelijk in je back-office bij de order)


 

Voorbeeld Rentpro iPhone iOS app

Voordelen

In onze ogen is de webshop een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering. Om die reden hoort het online verkoopkanaal (de webshop) en de verhuursoftware in één pakket, met één database, beschikbaar te zijn. Je wilt niet werken met koppelingen tussen pakketten die eigenlijk niet op elkaar afgestemd zijn. Rentpro biedt in dat opzicht een 1 + 1 = 3 oplossing.

Het grote voordeel is dat alles op elkaar afgestemd is. Wanneer je bijvoorbeeld een balie order in de verhuursoftware plaatst, wordt deze bestelling in dezelfde database geplaatst waar de webshop van uit gaat. De beschikbaarheid op de webshop is dus per direct (realtime) aangepast. Er is dus geen complexe koppeling nodig en je kunt geen dubbele boekingen krijgen.

Wanneer een klant op de webshop een bestelling plaatst en daar een opmerking aan toevoegt (bijvoorbeeld: "Bel mij een uur van tevoren, en loop even achterom.", komt dat automatisch op de pakbon te staan.

Een ander voorbeeld zie je bij Rentpro beheer app. Wanneer een nieuwe bestelling geplaatst is, krijg je direct een pushbericht op je smartphone. Je kunt dan zelf even gemakkelijk de order bekijken. Dezelfde app kun je ook gebruiken bij het afleveren van je bestelling om de klant digitaal op je smartphone een handtekening voor ontvangst te laten plaatsen. Deze handtekening staat vervolgens ook weer direct in je verhuursoftware bij de order. Inclusief datum en tijd, eventuele opmerking en naam van de chauffeur (die ingelogd was op de app).

Op deze manier zijn alle processen op elkaar afgestemd.